Wie zijn wij?

Wie zijn wij?

Iedere maand kiezen 8 miljoen consumenten wat zij kijken dankzij Bindinc.

Bindinc. is al meer dan 25 jaar de onbetwiste marktleider op het gebied van content discovery in Nederland. Wij helpen videobedrijven bij het behalen van hun goals en kijkers bij het maken van hun keuzes.

Data is onze grondstof, het onmisbare ingrediënt om de juiste beslissingen te nemen. Of dat nu gaat om de invulling van een kijkavond of het scherpstellen van een videostrategie.

Met onze kennis en ervaring lossen wij vraagstukken op uit de videobranche. Onze klanten hebben diverse doelen, maar Bindinc. levert hulp op maat.

Wat wij voor jou kunnen betekenen:

  • Vergroot de zichtbaarheid van je product of dienst bij de Nederlandse consument en behaal meer omzet
  • Vergroot de vindbaarheid van je videocontent, bereik meer kijkers en blijf ze boeien
  • Optimaliseer je videocatalogus en sta sterker tegenover de concurrentie
  • Onderbouw strategische beslissingen met relevante data en insights over kijkers en kijkgedrag
  • En meer…

Bindinc. is onafhankelijk, neutraal en zelf geen speler in het videolandschap.

Onze klantenkring bestaat uit toonaangevende omroepen, mediabedrijven, telecomproviders, streamingdiensten, producenten en adverteerders.

Daarnaast helpt Bindinc. 8 miljoen Nederlandse kijkers bij het maken van hun keuzes.

Bindinc. verbindt content met kijkers

 

Gabrielle de Jong
Directeur
managementsupport@bindinc.nl

 

Frank Mekkelholt
Manager Data & Technology
frank.mekkelholt@bindinc.nl

 

Branco Scherer
Manager New Business
branco.scherer@bindinc.nl

 

Mark Duursma
Manager Finance & Operations
mark.duursma@bindinc.nl

 

Maartje van Huis
Uitgever
maartje.vanhuis@bindinc.nl

 

Tanya van Wilgenburgh
Manager HR
tanya.vanwilgenburgh@bindinc.nl

Hier komen we vandaan

Content discovery zit ons in het bloed. 100 jaar geleden zijn wij gestart met het gidsen naar radioprogramma’s, later kwamen daar tv-programma’s bij en tegenwoordig nemen wij ook alle videocontent van de streamingdiensten mee.

Het begon allemaal met de eerste edities van de NCRV-gids en de Avrobode, al snel volgden meer printgidsen, zoals Mikro Gids en TVFilm. Ondertussen zijn wij met TVgids.nl, Gids.tv en Binge.nl ook de grootste op het gebied van digitale gidsen. En sinds 1964 zijn wij de organisator van de Gouden Televizier-Ring verkiezing, de belangrijkste tv-prijs van Nederland.

In die eerste jaren draaide het allemaal om het gidsen van consumenten, vanaf 2013 zijn wij marktleider op het gebied van metadata. Op dat moment droeg de NPO de regiefunctie van de Nederlandse uitzenddata aan ons over.

Bindinc. verzamelt en verrijkt inmiddels de metadata voor alle programma’s en films die er in Nederland worden vertoond, ongeacht of ze nu op tv, via een streamingdienst of in de bioscoop te zien zijn. Alleen als deze metadata op orde is, kan de videocontent goed gevonden worden door de kijker.

In 2022 hebben wij een nieuwe stap gemaakt, met de lancering van Bindinc. VOD Insights. Daarmee geven wij een haarscherp beeld van het Nederlandse streaminglandschap, inclusief het gedrag én de waardering van de kijkers. Dit doen we op basis van onze verrijkte metadata en een doorlopend kijkersonderzoek, waarvan de gegevens representatief zijn voor heel Nederland.

De aandeelhouders van Bindinc. zijn de publieke omroepen KRO-NCRV en AVROTROS en mediabedrijf DPG Media Group.

Bindinc. werkt op commerciële basis, is onafhankelijk en neutraal. Wij zijn het gewend om voor opdrachtgevers te werken die soms ook elkaars concurrenten zijn.

Bindinc. verbindt content met kijkers

Content vindbaar maken
Kijkers van Nederland bereiken

Uitgeefdiensten voor gidsen