Mark de Jonge is de nieuwe uitgever van Bindinc.

Hilversum, 14 oktober 2024 – Bindinc. versterkt met de komst van Mark de Jonge (50) haar positie als grootste uitgever van tv-gidsen in Nederland. Mark heeft zijn sporen verdiend op het gebied van consumentenmarketing en strategie, onder andere bij creatief bureau JUMP! Retail en het marketingteam van Praxis. Mark wordt lid van het MT van Bindinc. en verantwoordelijk voor alle gedrukte televisiegidsen en magazines.

“In onze transitie van traditionele uitgever naar digitaal mediabedrijf is het belangrijk onze legacy te koesteren. Met de komst van Mark de Jonge versterken wij opnieuw onze printactiviteiten, nog steeds een belangrijk onderdeel van onze business”, aldus Gabrielle de Jong, CEO van Bindinc. “Met al zijn ervaring en focus op de consument is Mark de juiste persoon om in de doorlopende optimalisatieslag en schaalvergroting het belang van de lezer centraal te houden. Tevreden abonnees zijn tenslotte de eerste voorwaarde voor onze winstgevendheid op de lange termijn en het verder uitbouwen van onze leidende positie in Nederland.”  

Over zijn transfer naar Bindinc. zegt Mark de Jonge: “De uitgeverij van Bindinc. bevindt zich in een uitdagende markt. Het draait om de juiste balans tussen kwaliteit leveren aan onze lezers, intelligent produceren en commercieel interessant zijn voor adverteerders. We blijven met onze sterke, ervaren teams bouwen aan de beste en slimst gemaakte televisiegidsen van Nederland. Ik ben trots dat ik onderdeel mag zijn van dit bijzondere mediabedrijf waar lef en eigenaarschap voorop staan.

Meer weten? Neem contact op met Mark de Jonge via mark.dejonge@bindinc.nl.

Over Bindinc.

Bindinc. is al 30 jaar de grootste uitgever van televisiegidsen in Nederland. Het grote publiek kent het mediabedrijf uit Hilversum onder andere van programmagidsen als Avrobode, NCRV-gids en Mikro Gids, maar ook van digitale gidsplatformen, waaronder TVgids.nl, Binge.nl en de Gouden Televizier-Ring. Daarnaast voorziet Bindinc. toonaangevende videobedrijven van data over videocontent en kijkgedrag, met diverse metadatadiensten en het recent gelanceerde Bindinc. VOD Insights. Zowel de uitgeverij als het onderdeel new business hebben als doel videocontent te verbinden met kijkers.