Het succes van Squid Game in Nederland

Het tweede seizoen van Squid Game, dat op 26 december op Netflix verscheen, werd weer goed bekeken. De titel was nummer 1 in alle 93 landen waar Netflix actief is, en dat is nog nooit eerder vertoond.

Ook in Nederland was de Zuid-Koreaanse serie een groot succes, en dat zag Bindinc. VOD Insights terug in de metingen rond deze titel. In januari stond Squid Game op de derde plaats in de lijst van scripted series met het grootste kijkersaandeel. De serie had een bovengemiddeld hoge NPS, wat betekent dat kijkers hem zouden aanraden aan anderen, en een opvallend hoge Attentive Reach. Kijkers keken dus met volle aandacht, wat iedereen die de serie kent zal begrijpen.

Kijkersprofiel

Wie is precies de Nederlandse Squid Game-kijker? Bindinc. VOD Insights zag dat de serie populairder was bij mannen dan bij vrouwen, en dat de kijkers met een bovengemiddeld inkomen goed vertegenwoordigd zijn. Opvallend is de leeftijd van de Squid Game-kijker: 79 procent van de kijkers is jonger dan 34 jaar, wat uitzonderlijk is voor een scripted serie voor volwassenen.

Droom voor adverteerders

Voor adverteerders zou Squid Game de ideale titel zijn om de doelgroep te bereiken van jonge mannen met een hoog inkomen, die ook nog eens op het puntje van hun stoel zitten. Mocht adverteren op Netflix in de komende periode mogelijk worden, dan weet het Bindinc. SAVOD Dashboard adverteerders te vertellen naar welke Netflix-titels hun doelgroep kijkt. Het derde en laatste seizoen van Squid Game verschijnt op 27 juni op de streamingdienst.

Wil je meer inzichten van Bindinc. VOD Insights rondom Squid Game of andere videocontent, de grote streamingdiensten of het gedrag van de Nederlandse kijker? Stel je vraag via info@bindinc.nl